Studenten Toerisme en Recreatiemanagement lanceren reistrend

0
55
terras

Be creative, think out of the box, focus on the unique selling points of the winery and go viral

Met deze boodschap vatten studenten van Hogeschool PXL in België deze week een nieuwe uitdaging aan. Ze kunnen rekenen op de medewerking van internationale studenten en docenten, die speciaal voor dit project – dat de naam Wine 4 YOU 2 meekreeg – naar Hasselt overvlogen.

Maar liefst vier landen vaardigden een delegatie af: Spanje, Tsjechië, Duitsland en ook België is zowel door Vlaanderen als Wallonië vertegenwoordigd. Bovendien kan de opleiding rekenen op de steun van Toerisme Limburg en de regionale wijndomeinen. Op hun vraag zal in een eerste fase de marketing van Limburg als wijnregio aangepakt worden. Sociale media spelen hierin een cruciale rol. Het ontwikkelen van een internationale sociale mediacampagne is dan ook een van de speerpunten van deze internationale week. Ook ontwikkelen de studenten een naam, logo en baseline voor een wijndomein.

Prijsuitreiking

Op 21 oktober 2016 vond in het departement PXL-Media & Tourism de prijsuitreiking plaats, waarbij de gedeputeerde van Toerisme Igor Philtjens het beste team in de bloemetjes zette:

“Ik sta absoluut achter dit project van PXL. Ook vanuit Toerisme Limburg willen we meer werken rond wijntoerisme. Toeristen zijn steeds op zoek naar beleving. Een bezoek aan een wijndomein of zelfs het uitbouwen van een wijnroute kan een extra troef betekenen voor onze provincie. Wijntoerisme kan bovendien ook een positieve invloed hebben op de seizoensverlenging waar we vanuit Toerisme Limburg steeds meer op inzetten.”

Inspiratie in Las Vegas

Sandra Di Marcantonio, de coördinator International Relations van de opleiding Toerisme en Recreatiemanagement, vertelt: “De inspiratie voor dit project kwam er toen ik vorig jaar een internationale toeristische vakbeurs in Las Vegas bezocht. Hoewel er van de Amerikaanse wijnen vaak gezegd wordt dat ze niet kunnen concurreren met de klassiekers uit Spanje, Frankrijk en Italië, viel het me op dat wijn en toerisme op een ingenieuze manier aan elkaar gekoppeld worden en dat deze reisformule booming business is in de VS. Ik geloof dat we dit succes ook in Limburg kunnen waarmaken. Onze sublieme wijnen zijn internationaal meermaals in de prijzen gevallen. Wij geloven als opleiding dan ook dat de toeristische ontsluiting van de wijndomeinen een logische stap is in de economische en toeristische uitbouw van onze provincie.”

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here